Ik heb een instructiefilm bekeken met de werkvorm:
|
Vertelpantomime
| ||||
Deze film is gemaakt door de volgende studenten:
|
Irene, Lotte, Laurie, Kine.
| ||||
De film is een goed middel om aankomende leerkrachten te ondersteunen
bij het aanbieden van een drama/dans
werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
| ||
Motivatie:
|
|
|
| ||
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht deze drama/ dans werkvorm
aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs: Een leek zou
door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering van de
werkvorm moeten kunnen komen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
x
| ||
Motivatie:
|
De
stappen worden duidelijk uitgelegd. Op deze manier kan je het goed volgen en wordt het duidelijk hoe je de les moet geven. Ook in welke volgorde het moet is duidelijk.
| ||||
In de film is de onderstaande informatie verwerkt:
Motivatie:
|
Onvoldoende
Er wordt verteld wat je moet voorbereiden, ook wordt er een leuke tip gegeven. Goede ideeën worden gegeven, onderbouw meedoen en bovenbouw hoeft dat niet meer. |
Voldoende
x
|
Goed
X
x
x
x | ||
In de film is de onderstaande informatie verwerkt
|
Onvoldoende
Als het goed is staat alles er in. Hier heb ik weinig op aan te merken. Het gaat wel behoorlijk snel, omdat je het filmpje ook niet op pauze kan zetten is dit lastig te volgen. |
Voldoende
|
Goed
x
x x x | ||
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar aanwezig in de film en
spelen eenrol.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
x
Iedere deelnemer speelt een rol in het filmpje. Goed verdeeld! | ||
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’ te herkennen:
Studenten
laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de
klas uitgevoerd kan worden.
In een
aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de
uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek
‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.
|
Onvoldoende
Er wordt uitgebeeld met en zonder geluid hoe het vertelpantomime moet. Geen boek voor je hoofd houden als je het verhaal verteld, is een goed detail. |
Voldoende
|
x
x
| ||
De film heeft een prettig tempo en is boeiend, prikkelend voor de
doelgroep.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
x
Toen ik het filmpje keek, ben ik niet snel afgehaakt. Het was interessant om te bekijken. | ||
De film duurt tussen de 4 en 5
minuten.
|
Ja/Nee
| ||||
dinsdag 28 oktober 2014
Feedback op andermans instructiefilm (herkansing)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten